Kiedy sprzedaje się mieszkanie, zrozumiałe jest to, że chce się na tym zarobić, a nie stracić. Ale w czasie pandemii wydaje się to raczej „Mission Impossible”, której nie podołałby sam Tom Cruise. Ale jednak nie jest to do końca prawda, bo nadal można znaleźć nabywców, jednak aby zarobić, trzeba przygotować atrakcyjną ofertę mieszkania i to dla każdej ze stron. Jak to zrobić? W tym wpisie zdradzimy Wam klucz do sukcesu.
Mieszkanie do remontu czy mieszkanie wyremontowane?
Często mówi się, że nie ma sensu remontować mieszkania przed sprzedażą, bo kupcowi może nie spodobać się efekt, a przez to ponosi się tylko straty. Ale nic bardziej mylnego, bo aktualnie potencjalni nabywcy szukają mieszkań już gotowych do zamieszkania, a więc wyremontowanych od A do Z. Wynika to z faktu, że większość osób jest zapracowana i nie ma ani czasu, ani też chęci na remont i następne wydawanie pieniędzy i zaraz po zakupie zwyczajnie chce zamieszkać w mieszkaniu. Dlatego wystawiając mieszkanie na sprzedaż, należy zadbać o jego wyremontowanie, aby było gotowe do zamieszkania. Ważna jest oczywiście sama estetyka i tutaj należy pamiętać, że trzeba obrać konkretny styl, który trafia do konkretnej grupy odbiorców. Absolutnie nie należy łączyć styli czy stawiać na totalny miszmasz. Bardzo popularny jest styl industrialny czy inspirowany nowojorskimi loftami, takie mieszkania są uważane za ekskluzywne, stąd też warto obrać ten kierunek. Także dobrym wyborem są wnętrzu utrzymane zgodnie z filozofią Hygge, ale też wnętrza w stylu glamour.
Dobre ogłoszenie to podstawa
Skoro mieszkanie jest już gotowe, czyli wyremontowane, a nie tylko odświeżone, to czas przejść do ogłoszenia. Opis musi być ciekawy, ale też bardzo dokładny. Nie ma sensu koloryzowanie czy wymyślanie nie wiadomo jakich bajek. Cały opis ogłoszenia musi przedstawiać tylko prawdziwe informacje. Następnie ważne są zdjęcia, bo pierwsze na co zwracają uwagę potencjalni kupujący, to właśnie zdjęcia. Różne perspektywy, dobre natężenie kolorów czy wykonanie pod różnymi kątami – te wszystkie cechy muszą spełniać zdjęcia, bo tylko wtedy przyciągają uwagę. Stąd jeżeli uważacie, że wystarczy tylko cyknąć kilka zdjęć smartfonem tak od niechcenia, to jesteście w dużym błędzie. Oczywiście samo napisanie ogłoszenia jak i wykonanie zdjęć można wykonać samodzielnie, ale musicie zdawać sobie sprawę, że jest to czasochłonne i niełatwe. Możecie też postawić na pomoc profesjonalisty, a więc polecamy udać się do pośrednictwa nieruchomości w Warszawie. Zresztą na terenie większych miast działają prężnie.
Dzień otwarty – tak czy nie?
W Stanach Zjednoczonych często organizuje się dni otwarte, podczas których potencjalni nabywcy mogą przyjść i obejrzeć mieszkanie, a także złożyć ofertę. Ale w polskich warunkach nadal jest to rzadkością, a nie powinno być. Dobrze zorganizowany dzień otwarty jest często gwarantem sukcesu, czyli szybkiej sprzedaży mieszkania i to po dobrej cenie. Jeżeli więcej osób interesuje się mieszkaniem, to może się okazać, że szybciej się sprzeda, bądź komuś tak będzie zależało na mieszkaniu, że zaoferuje wyższą kwotę tylko po to, aby móc je kupić. Podczas dnia otwartego warto zadbać o drobne rzeczy, choćby poczęstunek. Tutaj wystarczą przystawki i butelkowana woda, ewentualnie kawa. Z kolei wnętrze powinno być czyste, ale też przytulne. Z głośników może być odtwarzana muzyka, choćby klasyczna bądź po prostu jazz.
Trochę o wykorzystaniu mediów społecznościowych
O rozreklamowanie oferty zadba agent nieruchomości, ale w swoim zakresie także powinniście pomóc. Do tego celu warto wykorzystać media społecznościowe i możliwości jakie dają. Otóż warto udostępnić swoje ogłoszenie, z krótkim opisem. Dodatkowo warto poprosić znajomych, aby także udostępnili Waszą ofertę. Dzięki temu dotrze ona do większej grupy osób.
Korzystając z naszych rad macie duże prawdopodobieństwo, że zarobicie na sprzedaży mieszkania. Co oczywiście nie oznacza, że możecie bardzo solidnie windować cenę. Otóż cena powinna być atrakcyjna dla Was, ale i dla potencjalnego kupca. Pamiętajcie też o przygotowaniu dobrego ogłoszenia.