Warzywa idealne na domowe soki!

Warzywa idealne na domowe soki!

O tym, że w naszym codziennym jadłospisie powinny gościć warzywa oraz owoce, w liczbie pięciu porcji, doskonale już wiemy. Te produkty pojawiają się w każdej diecie czy poradzie dietetycznej. Coraz częściej zaleca nam się, by na przekąskę bądź deser, wybrać przykładowo sok warzywny. Do wyboru mamy mnóstwo warzyw – kolorowych, łagodnych w smaku, jak i nieco ostrzejszych. Które zatem najlepiej nadadzą się, jeśli w grę wchodzi wyciskanie soków w domu?

Zielono mi!

Zielone soki zyskują na uznaniu, bo to najczęściej produkty kryjące w sobie moc antyoksydantów. Poza tym zielone warzywa, czyli szpinak, brokuły, jarmuż, sałaty, najczęściej są dość specyficzne w smaku. Sałatę lubimy głównie, jako dodatek i do kanapek. Pozostałe wymienione warzywa, same w sobie nie zawsze nam smakują. W sokach jednak uzyskujemy kompozycje, które są dosłownie bajeczne! Zielone stanowią zatem jedne z tych, które w pierwszej kolejności powinniśmy wybrać, komponując domowe soki.

Zacznijmy – może w trochę nieoczywisty sposób – od pietruszki. Nie korzenia, lecz naci. W natce możemy znaleźć sód, potas, wapń oraz magnez. Do tego sporo witamin A i C, a także chlorofil, który należy do naturalnych substancji odpowiadających za oczyszczanie organizmu. Natka pietruszki sama w sobie jest gorzkawa, dlatego do zielonego soku dodajmy inne produkty.

Zostając przy tej barwie, możemy pokusić się o wykorzystanie szpinaku. Dzięki niemu dostarczymy do organizmu błonnik, żelazo, wapń, magnez, potas, beta-karoten, a także kwas foliowy. Biorąc pod uwagę dwa powyższe produkty, które są lekkie i niełatwo przyrządzić z nich sok, warto zainwestować w wyciskarki do warzyw w sklepie WyciskarkiSokow.pl. To jedyne urządzenia, które są w stanie poradzić sobie z wyciskaniem soku z liści.

Pobudzająca czerwień

Z czerwonych produktów wybierzmy pomidory. Warzywa te uznawane są za skuteczne w profilaktyce przeciwnowotworowej, ponieważ goszczą w nich likopeny i to w znacznej ilości. Likopeny zaś uznawane są za dwukrotnie silniej działające antyrakowo niż beta-karoten. Poza tym można liczyć na żelazo oraz witaminę C.

Ożywczy pomarańcz

Marchew idealnie wpisuje się w zamysł soków, które kusić będą pomarańczowym zabarwieniem. Co więcej, to akurat warzywo, z którego przyrządzone soki zawsze są smaczne, lekko słodkie, dzięki czemu nie musimy uzupełniać ich kalorycznymi owocami. Marchew można zatem wycisnąć bez żadnych dodatków lub zdecydować się na to, by była jednym z wielu składników domowych soków.

Marchew to bogactwo beta-karotenów, kwasu foliowego, witaminy C, do tego minerałów – potas, magnez, wapń, żelazo. Dzięki marchwi można utrzymać prawidłowy poziom flory bakteryjnej w jelitach. Warzywo to powinno najczęściej gościć w naszych sokach.

Tęczowy miks

Z tak szerokiej palety – choć wymieniliśmy jedynie kilka przykładów produktów – każdy jest w stanie wybrać swoje ulubione warzywa. Komponować mieszanki na soki, które będą zdrowe, smaczne, ożywcze, pobudzające i podziałają na nas lepiej niż suplement czy kawa z samego rana. Poszukajmy ulubionych połączeń, wypróbujmy różnorodne smaki i wyciskajmy soki zmieniając wykorzystywane składniki, by urozmaicać swój jadłospis, a także uzyskiwać konkretne efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *